20
03
2020
Zarządzanie w okresie kryzysu rynkowegoWeszliśmy w trudny dla nas wszystkich okres "zawieszenia " gospodarek spowodowany epidemią wirusa. Wiele niewiadomych, które nas czeka w niedalekiej przyszłości powoduje, iż mamy wiele obaw o przyszłość naszą i naszych firm. Przed nami nowe wyzwania i cele
– często będziemy musieli reorientować strategię firmy, plany i systemy sprzedaży, inwestycje. Warto uzmysłowić sobie jak ważne jest prawidłowe określenie nowych strategii, priorytetów oraz sposobów osiągania wyznaczonych celów. Bardzo ważnym będzie przygotowanie się na "scenariusze" zarówno pozytywne jak i negatywne. Jako właściciele
i pracownicy firmy wszyscy odpowiadamy za osiągnięcie stanu stabilizacji, co wiąże się również ze stabilizacją naszego życia prywatnego. Planowe podążanie w odpowiednim kierunku daje nam gwarancję długoterminowego sukcesu i przejścia przez trudny okres
z minimalnymi stratami.
Program jest dedykowany:
- Właścicielom firm stojącym przed trudnym zadaniem utrzymania ciągłości pracy firmy
- Dyrektorom zarządzającym polskimi oddziałami, realizującymi politykę globalną i lokalną firmy
- Managerom wszystkich szczebli odpowiedzialnych za realizację polityki i planów firmy
Tematyka:
- Analiza obecnej sytuacji spowolnienia rynku w odniesieniu do własnej firmy - spostrzeżenia i sytuacje zaistniałe w firmach uczestników
- Reorientacja strategii firmy (planów i systemów sprzedaży, inwestycji)
- Uświadomienie priorytetów firmy w obecnym okresie
- Analiza strategiczna obecnej sytuacji firmy, możliwych zagrożeń i szans
- Wyznaczenie priorytetowych obszarów działań firmy oraz osób kluczowych w zarządzaniu kryzysowym
- Budowa listy możliwych scenariuszy kryzysowych i określenie stopnia ich zagrożenia
- Analiza możliwych scenariuszy działań i rozwiązań dla zagrożeń o wysokim poziomie prawdopodobieństwa
- Opracowanie planu działań dla scenariuszy kryzysowych
Korzyści dla uczestników:
- Budowa świadomości o operacyjnym zarządzaniu kryzysowym
- Przygotowanie podstawowej strategii zarządzania kryzysowego dla firmy
- Analiza sytuacji własnej firmy oraz możliwych scenariuszy sytuacji na rynku
- Wyznaczenie podstawowych celów na najbliższy okres
- Przygotowanie się do możliwych scenariuszy rynkowych
- Przygotowanie do budowy planów działań
- Przygotowanie zmian systemów pracy w działach
Program:
1/ Omówienie obecnej sytuacji na rynku i głównych zadań managementu
- Rola managerów w sytuacji „przestoju rynku”
- Stan bieżący sprzedaży, inwestycji, kosztów stałych, planów rozwojowych
- Zasoby ludzkie i ich motywacja
2/ Analiza sytuacji firmy i rynku
- Analiza dotychczasowych silnych i słabych stron w odniesieniu do planów
- Analiza zagrożeń i potencjalnych szans płynących z rynku
- Wyznaczenie strategii krótkoterminowej dla firmy
- Uporządkowanie scenariuszy potencjalnych sytuacji kryzysowych
- Analiza najbardziej prawdopodobnych scenariuszy w odniesieniu do naszych silnych i słabych stron
- Wyznaczenie ,,czerwonych” i „zielonych” świateł
- Analiza planów dla najbardziej pesymistycznych scenariuszy
- Określenie zmiany systemów pracy i zmiany niezbędnych kompetencji
3/ Wyznaczenie celów firmy w odniesieniu do modelu zarzadzania przez cele
- Analiza dotychczasowych silnych i słabych stron w odniesieniu do planów
- Zastosowanie modelu MBO w układaniu planów
- Wyznaczenie celów krótkoterminowych dla przyjętych strategii
-
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Typ szkolenia: kurs on - line
Czas trwania: 4 godz.
Sposób prowadzenia: on - line
Data/godz. rozpoczęcia: godz.10.00
Inwestycja: wartość – 950 PLN + 23% VAT za osobę.
« Wróć