Jednym z najważniejszych elementów utrzymania stabilnej działalności firmy jest stabilny zespół. Każdy doświadczony lider zdaje sobie sprawę jak ważnym elementem jest utrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji w zespole w okresie destabilizacji rynku. Odpowiednie wyznaczanie i monitorowanie rezultatów pracy jest bardzo ważnym elementem pozwalającym osiągać założone cele. Powinniśmy pamiętać, że zmiany są jednym
z najbardziej stresujących pracowników elementów i w połączeniu z „niewiadomą” przyszłości stwarzają realne zagrożenie dla prawidłowej pracy zespołu. Obecna sytuacja doprowadziła również do zmiany systemów pracy na „home office” co powinno spowodować zmianę stylu pracy managementu - zmianę w sposobach i częstotliwości dawania feedbacku oraz komunikowania się z podwładnymi
Program jest dedykowany:
- Managerów, którzy chcą doskonalić swój potencjał efektywnego kierowania zespołem,
w okresie zmian oraz wyzwań.
Tematyka:
- Zdobycie wiedzy i umiejętności pożądanych na stanowisku kierowniczym w czasie kryzysu.
- Uświadomienie sobie swoich mocnych stron oraz wskazanie obszarów do rozwoju.
- Umiejętności komunikowania się z podwładnymi w różnych sytuacjach menedżerskich.
- Poznanie praktycznych zasad zarządzania zespołem, rozwijania podwładnych, motywowania ich i angażowania do codziennej pracy, tak aby ten trudniejszy czas w dużym stopniu nie zaważył na pracy zespołu.
- Podniesienie skuteczności realizacji zadań.
- Rozwijanie umiejętności liderskich.
Korzyści dla uczestników:
- Zwiększenie skuteczności w zarządzaniu zespołami w czasie kryzysu.
- Podniesienie poziomu umiejętności zastosowania odpowiednich narzędzi zarządzania zespołem.
- Dostarczenie uczestnikom wiedzy i praktyki komunikowania pracownikowi trudnych dla niego informacji w sposób akceptowany społecznie.
- Poznanie zasad udzielania informacji zwrotnej.
- Wzmocnienie umiejętności koncentrowania się na faktach oraz zadawania pytań i aktywnego słuchania w nowych warunkach pracy.
- Zwrócenie uwagi na kluczowe punkty zapewniające utrzymanie wysokiej motywacji członków zespołu okresie zmian.
Program:
1/ Kluczowe kompetencje lidera
- Cechy warunkujące skuteczne działania lidera.
- Manager liderem zespołu - mapa kompetencji.
2/ Osobowość lidera, czyli wykorzystanie typologii osobowości do zwiększenia
skuteczności zarządzania zespołem.
- Czym są style osobowości.
- Jaki styl reprezentuję jako Lider.
- Kluczowe potencjały wynikające z danego stylu.
- Jak porozumiewać się z pracownikami o różnorodnych stylach osobowości.
- Dlaczego znajomość osobowości ma tak wielkie znaczenie dla efektywnej współpracy.
- Czynniki motywujące i demotywujące z perspektywy różnych stylów.
- Kluczowe bariery i lęki w pracy z pracownikami z poszczególnych stylów.
3/ Rola informacji zwrotnej oraz jej forma w okresie wyzwań związanych
z zarządzaniem
- Czemu służy informacja zwrotna?
- Rodzaje informacji zwrotnej:
- feedback pozytywny – docenianie, wyrażanie uznania, pochwała
- feedback korygujący – różne modele - Komunikat JA, FUKO
- Trudne sytuacje:
- udzielanie feedbacku – jak reagować na pojawiające się emocje czy opór drugiej osoby,
- przyjmowanie feedbacku – jak radzić sobie z własnymi emocjami i stresem.
4/ Motywowanie pracowników – czyli jak utrzymać motywację pracowników na
najwyższym poziomie
- Style zarzadzania a motywacja pracowników.
- Pozafinansowe narzędzia motywowania – co jeszcze motywuje naszych pracowników oraz jak to się zmieni w dobie nadchodzącego kryzysu.
- Jak motywować pokolenia X/Y/Z?
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Typ szkolenia: kurs on - line
Czas trwania: 4 godz.
Sposób prowadzenia: on - line
Data/godz. rozpoczęcia: godz.10.00
Inwestycja: wartość – 950 PLN + 23% VAT za osobę.