Aktualności

Strona główna Aktualności
20
03
2020
Lider wspierający w kryzysie

Jednym z najważniejszych elementów utrzymania stabilnej działalności firmy jest stabilny zespół. Każdy doświadczony lider zdaje sobie sprawę jak ważnym elementem jest utrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji w zespole w okresie destabilizacji rynku. Odpowiednie wyznaczanie i monitorowanie rezultatów pracy jest bardzo ważnym elementem pozwalającym osiągać założone cele. Powinniśmy pamiętać, że zmiany są jednym
z najbardziej stresujących pracowników elementów i w połączeniu z „niewiadomą” przyszłości stwarzają realne zagrożenie dla prawidłowej pracy zespołu. Obecna sytuacja doprowadziła również do zmiany systemów pracy na „home office” co powinno spowodować zmianę stylu pracy managementu - zmianę w sposobach i częstotliwości dawania feedbacku oraz komunikowania się z podwładnymi

Program jest dedykowany:

  • Managerów, którzy chcą doskonalić swój potencjał efektywnego kierowania zespołem,
    w okresie zmian oraz wyzwań.

Tematyka:

  • Zdobycie wiedzy i umiejętności pożądanych na stanowisku kierowniczym w czasie kryzysu.
  • Uświadomienie sobie swoich mocnych stron oraz wskazanie obszarów do rozwoju.
  • Umiejętności komunikowania się z podwładnymi w różnych sytuacjach menedżerskich.
  • Poznanie praktycznych zasad zarządzania zespołem, rozwijania podwładnych, motywowania ich i angażowania do codziennej pracy, tak aby ten trudniejszy czas w dużym stopniu nie zaważył na pracy zespołu.
  • Podniesienie skuteczności realizacji zadań.
  • Rozwijanie umiejętności liderskich.

Korzyści dla uczestników:

  • Zwiększenie skuteczności w zarządzaniu zespołami w czasie kryzysu. 
  • Podniesienie poziomu umiejętności zastosowania odpowiednich narzędzi zarządzania zespołem.
  • Dostarczenie uczestnikom wiedzy i praktyki komunikowania pracownikowi trudnych dla niego informacji w sposób akceptowany społecznie.
  • Poznanie zasad udzielania informacji zwrotnej.
  • Wzmocnienie umiejętności koncentrowania się na faktach oraz zadawania pytań i aktywnego słuchania w nowych warunkach pracy.
  • Zwrócenie uwagi na kluczowe punkty zapewniające utrzymanie wysokiej motywacji członków zespołu okresie zmian.

Program:

1/ Kluczowe kompetencje lidera

  1. Cechy warunkujące skuteczne działania lidera.
  2. Manager liderem zespołu - mapa kompetencji.

2/ Osobowość lidera, czyli wykorzystanie typologii osobowości do zwiększenia
    skuteczności zarządzania zespołem.

  1. Czym są style osobowości.
  2. Jaki styl reprezentuję jako Lider.
  3. Kluczowe potencjały wynikające z danego stylu.
  4. Jak porozumiewać się z pracownikami o różnorodnych stylach osobowości.
  5. Dlaczego znajomość osobowości ma tak wielkie znaczenie dla efektywnej współpracy.
  6. Czynniki motywujące i demotywujące z perspektywy różnych stylów.
  7. Kluczowe bariery i lęki w pracy z pracownikami z poszczególnych stylów.

3/ Rola informacji zwrotnej oraz jej forma w okresie wyzwań związanych
      z zarządzaniem

  1. Czemu służy informacja zwrotna?
  2. Rodzaje informacji zwrotnej:
  • feedback pozytywny – docenianie, wyrażanie uznania, pochwała
  • feedback korygujący – różne modele - Komunikat JA, FUKO
  1. Trudne sytuacje:
  • udzielanie feedbacku – jak reagować na pojawiające się emocje czy opór drugiej osoby,
  • przyjmowanie feedbacku – jak radzić sobie z własnymi emocjami i stresem.

4/ Motywowanie pracowników – czyli jak utrzymać motywację pracowników na
    najwyższym poziomie

  1. Style zarzadzania a motywacja pracowników.
  2. Pozafinansowe narzędzia motywowania – co jeszcze motywuje naszych pracowników oraz jak to się zmieni w dobie nadchodzącego kryzysu.
  3. Jak motywować pokolenia X/Y/Z?

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Typ szkolenia: kurs on - line

Czas trwania: 4 godz.

Sposób prowadzenia: on - line

Data/godz. rozpoczęcia: godz.10.00

Inwestycja: wartość – 950 PLN + 23% VAT za osobę.



« Wróć
Kim jesteśmy?



Professional Business Consulting (PBC) – jest firmą konsultingowo-szkoleniową działającą od wielu lat na rynku polskim. Głównymi kierunkami naszych działań jest zarówno doradztwo strategiczne dla naszych firm partnerskich jak również budowanie indywidualnej ścieżki rozwoju dla pracowników tych firm.

Naszymi partnerami są zarówno potężne koncerny międzynarodowe jak i polskie firmy prywa


ZOBACZ WIĘCEJ
Wyślij do nas wiadomość

info@pbc.biz.pl

Jeżeli mają Państwo pytania prosimy o zadanie ich za pomocą formularza kontaktowego. Odpowiedź otrzymasz w ciągu nie później niż 24h. Zapraszamy!


Przejdź do formularza
Kontakt


info@pbc.biz.pl

Zapraszamy na cykl wideokonferencji "Zarządzanie firmą w kryzysie"